Könyvelés
Üzleti Terv Írás
Fiatalok vállalkozóvá válása

Legfrissebb blogbejegyzések

Egy jó cél: egy határidős álom.

Amikor már régóta érlelődik bennünk egy ötlet, majd úgy látjuk, hogy van lehetőségünk előrébb lépni a megvalósításában, hajlamosak vagyunk belecsapni a közepébe, alaposabb tervezés nélkül. Van azonban néhány módszer, amivel biztosíthatjuk azt, hogy megfelelő, [...]

Ha tudod hogyan keress, szinte bármit tudsz

Egy olyan (könnyen fejleszthető) készségről szeretnék ma írni nektek, ami engem nagyon sok mindenen átsegített, és sok más embernek is tudtam ezzel segíteni. Ez pedig nem más, mint az, hogy hogyan kutass jól és [...]

Csakazértis-szindróma

Azon gondolkodtam, hogy vajon mi lehet a legnagyobb visszatartó erő a vállalkozók számára. Sok minden eszembe jutott, többek között a tőke vagy a megfelelő tudás, esetleg motiváció hiánya. Azonban végül arra jutottam, hogy van [...]

A siker titka hosszú távon

A hosszú távon sikeres vállalkozás egyik alapja a tervezés, ami sajnos nagyon sok esetben kimarad a kis- és középvállalatok esetében. Talán az egyik legfontosabb és leghasznosabb tervezet, amit elkészíthetsz, az az éves növekedési terv. [...]

Mi az a 8 dolog, ami elvezet a sikerhez?

Nem tudom, hányan ismeritek a TED-beszédeket, az elmúlt néhány évben már Magyarországon is egyre népszerűbbek. Általában valamilyen elgondolkodtató vagy motiváló üzenetet adnak át az előadók, legtöbbször elég érdekes történetekkel vagy metaforákkal megfűszerezve. Valamelyik nap [...]

Hogyan legyél sikeres, akár elsőre is

A legtöbb vállalkozás egy ötlettel indul. Ezek lehetnek jó, vagy kevésbé jó ötletek, gondolva itt a piaci keresletre vagy a kivitelezhetőségre. Tegyük fel azonban, hogy egy jó ötletünk van. Tudjuk, hogy valóban sikeresek lehetünk [...]

Innováció

Mind tudjuk, hogy a sikeres vállalkozás egyik alappillére a folyamatos tanulás, újítás, így az innováció. Manapság rengeteget használjuk ezt a kifejezést, talán már egy kicsit túl gyakran is dobálózunk vele. De mit is jelent [...]

Mitől lehet valaki sikeres vállalkozó?

Mindannyian vágyunk a nagyobb szabadságra, a kedvezőbb jövedelemre, arra, hogy kiélhessük a kreativitásunkat és megvalósíthassuk az álmainkat. A legtöbb embernek ezek, vagy ezek közül néhány jelenik meg a motivációi között akkor, amikor úgy döntenek, [...]

Bukás vagy siker?

Sokak számára a vállalkozásindítás tűnik a legnehezebb lépésnek és akadálynak az út során, azonban sok esetben sajnos ez nem így valósul meg: a vállalkozás megalapítása után sok olyan tényező játszhat közre, amely szabotálhatja a [...]

Tényleg pénzlehúzás a tanácsadás?

Erősen jellemző a magyar lakosságra, hogy nem szívesen adnak ki pénzt a legtöbb dologra. Az alapvető termékeknél, mint az étel, vagy a tisztálkodási eszközök, ez nem annyira fordul elő, senkit sem botránkoztat meg, ha [...]

Férfias Magyarország

Megint elhoztam nektek a korábbról talán már ismerős ábrát, ez Magyarország helyzete a Hofstede-dimenziókban. Aki esetleg nem olvasta volna a korábbi cikket, annak itt röviden összefoglalom. Ez egy olyan rendszer, ami annak érdekében jött [...]

A fiatalok dilemmája: vállalkozzak vagy ne?

A legutóbbi kutatások szerint a fiatalok igen kis hányada mutat hajlandóságot a vállalkozói létben való kiteljesedésre. A legutóbbi eredmények szerint a magyar egyetemisták kevesebb, mint 6%-a mutat hajlandóságot a vállalkozásalapításra. Miért okozhat ez problémát? [...]

Boldog magyarok (?)

A magyarok nem éppen a derűlátásukról és a pozitív világszemléletükről híresek, az egyik legnagyobb sztereotípia is arról szól, hogy a magyarok nagyon sokat panaszkodnak és a depresszióval küzdők aránya sem elhanyagolható. Az ELTE PPK [...]

Miért nincs elég magyar multi?

Egy ország gazdasági teljesítménye nagyban függ az ott létesített és működő gazdasági szervek működésétől és teljesítményétől. Egyre inkább kezd elterjedni az a felfogás, hogy Magyarország jelenleg a „középjövedelem csapdájába” került, azaz még hiányzik a [...]

Miért kell minden magyarnak egy biztos pont?

Manapság egyre többet beszélünk a globalizációról és az ahhoz fűződő változásokról és adaptációról. Ebből kifolyólag egyre több nemzetközi kapcsolat jön létre a különböző szektorokban, ahol gyakran nem egyszerű a kommunikáció, nem csak a nyelvi, [...]

A halogatás, mint életstílus

A legtöbben ismerjük azt az érzést, amikor nagyon szeretnénk elérni, vagy befejezni valamit, azonban mindig van valami kifogás arra, hogy éppen miért nem tudunk az adott problémával foglalkozni. Vegyük például, hogy meg szeretnénk tanulni [...]

Blog

Mára is hoztam egy témát, amit egyébként akár azonnal is fogtok tudni alkalmazni, de legrosszabb esetben még van idő felkészülni belőle őszig. A mai téma a blogolásról fog szólni, pontosabban a blog és az [...]

Ügyféllista

Mostanában több marketing kivitelezést is futtatunk párhuzamosan és egyre több stratégiát kell összeraknunk. Szinte minden esetben induló vállalkozásokról van szó, és ezzel kapcsolatosan jött a mai téma. Még talán Wolf Gábor-tól olvastam/hallottam a következő [...]

A gyilkos árverseny

Beszéljünk egy kicsit az egyik leg vállalkozó gyilkosabb problémáról, az alacsony árról, az árversenyről, az akciókról. Szerintem ennél kegyetlenebb hiba nincs. Ez az, ami szép lassan, de garantáltan ki fogja végezni a vállalkozásodat, vagy [...]

A szórakoztató kommunikáció

Ismét a kommunikációról osztok meg veletek egy érdekességet. A vevőszerzés és értékesítés legfontosabb eszköze a kommunikáció, így igazából ebben kell a lehető legjobbnak lennünk. Ezért elképesztően sokat kell elemezni azt, hogy milyen reakciót váltunk [...]

Sales személyiség típusok

Felmerült egy téma az MnT Marketing Clubban, amiről érdemes beszélni és elgondolkodni. Pontosabban mindenkinek érdemes tisztában lennie azzal, hogy milyen személyiség típus, és ahhoz milyen értékesítési megoldás passzol/passzolhat. Biztosan sok kategóriát állíthatunk fel a [...]

Ajánlások

#ajanlas #kozosseg #kommunikáció #influencer Korábban már érintettem az ajánlások témát, de ma kicsit többet is írok róla, ugyanis egyre aktuálisabb és egyre inkább erre érdemes építeni a stratégiánkat. Sok 10 évvel ezelőtt, még bőven [...]

Kommunikáció

A kommunikáció. Ez lényegében a marketing lelke, a motorja. Enélkül hiába van tökéletes terméked, tökéletes honlapod, árazásod, szegmentálásod, pozícionálásod. Ha nem tudnak rólad, akkor semmit nem ér az egész. A kommunikáció elég sokrétű dolog, [...]

Szegmentálás

Nézzünk ma meg egy olyan dolgot, amit szintén elég kevese tesznek meg, illetve kevesen gondolkodnak el rajta. Végzetes hiba ezzel nem foglalkozni. Pedig egyébként egy legalapabb, ezeréves marketing könyv is így kezdődik. Ez pedig [...]

Szerezd meg 0 Ft-ból első vevőidet

Arra gondoltam, hogy nézzünk pár megoldást arra, hogy honnan lehet manapság vevőket szerezni, ha még nem pörög a marketinged. Nehéz lenne most minden olyan megoldást felsorolni, amik közül legalább egyel biztosan tud minden vállalkozás [...]

Customer-journey I Hogyan lesz érdeklődőből vásárló?

Célszerű foglalkozni azzal, hogy milyen utat tesz meg a potenciális vevőnk addig, amíg el nem jut a vásárlásig. Általánosítani fogok, tehát ezeken a szakaszokon szinte mindenki végig megy, de teljesen eltérő lehet, hogy pontosan [...]

Marketing = Reklám?

Mielőtt nagyon nekiállunk a marketing tanulásnak, van egy nagyon fontos dolog (mondjuk az alapok mindenhol fontosak!) Az első és legfontosabb, hogy nagyon jól megértsük, sőt átérezzük azt, hogy mi is az a marketing. Akik [...]

Hogyan tervezd meg a bevételeidet!

Bevételek tervezése Egy vállalkozás alapításakor az egyik legnehezebb feladat a pénzügyi terv elkészítése. Ez még azok számára is komoly kihívást jelent, akik értenek a pénzügyekhez, adózáshoz, jók voltak matekból és tudnak számolni. [...]

Miért mondjuk, hogy Vállalkozónak lenni igen is egy hivatás?

Ahogy azt már az MnT bemutatásánál is írtam, elkötelezettek vagyunk az állandó tanulás mellett. Lényegében kulcsfontosságú kérdés az, hogy mennyi időt, energiát és pénzt fektetünk saját magunk fejlesztésébe, tanulásba. Tehát nem csak az indulásánál, [...]

Hogyan kezdj el marketingezni

Olvassuk a hazai legnagyobb marketing gurukat, tagjai vagyunk több profi marketinges és vállalkozói csoportnak, de még is úgy érezzük, hogy valami hiányzik a mai marketingesek világából. Szerintünk a legtöbb hazai Marketinges vállalkozás, tanácsadó, vagy [...]

Bevezetés a könyvelés világába!

Talán az egyik legfontosabb, mégis az egyik legelhanyagoltabb kérdés a mikrovállalkozások, főleg a kezdő vállalkozások esetében a könyvelés. A legtöbben sajnos ezt saját kárukon tapasztalják meg, ha egyáltalán az a kár feltűnik valakinek. Hiszen [...]

Bemutatkozik az MnT Üzleti Tanácsadó Kft.

Az MnT kft. már 2014 óta működik, de évek munkájába telt kiépíteni a szolgáltatásokat, a szükséges eszközöket megszerezni, szervezetet építeni és a folyamatokat kialakítani ahhoz, hogy ténylegesen kiváló szolgáltatást tudjunk nyújtani. Annak ellenére, hogy [...]

Miért fogadsz meg, minden jött-menttől olcsó tanácsokat?

„A szülők csak jó tanácsot adhatnak és irányíthatnak, de a jellemét mindenkinek magának kell kialakítania.” – Anne Frank Mindig meg lesz a véleményünk mások dolgairól. Ugyanúgy mindenkinek meg van a véleménye a mi dolgainkról. [...]

Csak egy ötlet, vagy egy gondolat van még meg?

„Számomra az ötletek semmit nem érnek addig, amíg nincsenek megvalósítva” – Steve Jobs Van egy jó ötleted? Amint leírtad, az első lépést ki is pipálhatod. De sajnos ez az a pont, ahol a legtöbben [...]

Mi történik akkor, ha már van hasonló a piacon?

„Azért, hogy pótolhatatlan legyél, muszáj mindig különböznöd” – Coco Chanel IWIW. Aki 2000 előtt született, azoknak ez elég ismerős lehet. Amerikai piacon pedig MySpace. Ezek voltak a legelterjedtebb közösségi médiák, mielőtt még a Facebook [...]

Te biztos, hogy azt csinálod, amit igazán szeretsz?

„100%-ig te irányítod az életed.” – Gary Vaynerchuk A szülők, nagyszülők, család, de még néha a barátok is meg akarják mondani, hogy mit csináljunk. Általában csak jót akarnak nekünk, de nem feltétlen működhet a [...]

Miért nem sikerülnek elsőre a dolgaink?

„Nincsenek veretlenek a vállalkozók világában” – Gary Vaynerchuk Ismered az Angry Birds nevű játékot? Szerintem ezt szinte mindenki ismeri, az első okos-telefonos sikeres játékok egyike, ami megindította a ma már több milliárd dolláros mobil [...]

Miért nincs elég időnk a feladatainkra?

„Azzal az idővel kell foglalkoznunk, ami megadatik nekünk” – J.R.R. Tolkien Igen, van család, barátok, munka, tanulás és más egyéb kötelességek. Sajnos sosem lesz elég időnk. Viszont, arra van időnk, amire szeretnénk, hogy időnk [...]

Miért várunk a megfelelő pillanatra….

„Ne várj, a legjobb alkalom soha nem fog elérkezni. Kezdj hozzá ott, ahol éppen most vagy, és használj bármilyen eszközt, ami csak a kezedbe kerül, hiszen a legjobb szerszámokat útközben úgyis meg fogod találni.” [...]

Van egy biztonságosabb út, még akkor is, ha annyira nem szeretjük.

Sokszor elhitetjük magunkkal, hogy egy út jobb választás, mert egyszerűbb és biztonságosabb, inkább kiegyezünk egy kisebb jutalommal a végén, pedig, ha kicsit többet kockáztatnánk, sokkal nagyobbat nyerhetünk. Inkább csinálunk olyat, amit nem annyira szeretünk, [...]