Minden válság, minden komolyabb gazdasági visszaesés egyben új lehetőségeket is jelent. Egy válság alatt jellemzően két fontos dolog történik, ami vállalkozás indítása/újraindítása szempontjából fontos:
tisztulnak a piacok: 2020 év elejére elképesztően erőssé vált a világgazdaság, rengeteg pénz volt a piacokon, nagyon magas volt a fogyasztás és ez egy erős jólétet eredményezett. Könnyű volt vállalkozást indítani, mert nagyjából mindenre elképesztő kereslet volt, amit már nehéz is volt kielégíteni.
Ezért rengeteg olyan vállalkozás jelent meg a piacokon, akik igazából életképtelenek, akiket csak ez a torz lehetőség tartott el. Ezek a vállalkozások a március eleje óta rohamtempóban tűnnek el, mennek tönkre és ez még csak most kezdődik igazán.
Az élet azonban hónapok múlva helyre fog állni és a kereslet újra el kezd növekedni. Sokkal könnyebb lesz elindulnia egy vállalkozásnak és megerősödnie, mert nem lesz akkora zaj, nem lesz annyi konkurencia.
új igények jelennek meg: egy válság mindig gondolkodásra készteti az embereket. Ilyenkor átgondoljuk, hogy mit kellene jobban csinálni, mit kellene máshogyan csinálni, mire van igazán szükség és mire nincs. Lényegében ilyenkor mindig változnak az igények.
Lesznek olyan szükségletek, amik enyhülnek vagy akár meg is szűnnek és lesznek olyanok, amik a semmiből fognak felbukkanni. Mondanom sem kell, hogy ez egyben veszélyeket és lehetőségeket rejt magában.
Mit kell tennie annak a vállalkozónak, aki ebből szeretne profitálni?
Most mindenképpen figyelni és felkészülni. Nagyjából ezt tudnám javasolni:
Figyelni és kutatni az igényeket, azok változását.
Ha körvonalazódik egy terület, amivel érdemes lehet foglalkozni, akkor ott elkezdeni tanulni, ismereteket szerezni.
Megtervezni azt a terméket/szolgáltatást, amire igény lesz és amit kellő mennyiséggel, kellő profittal lehet értékesíteni.
Ezt az elképzelést szépen lassan tesztelni egy kezdetleges formában (ismerősök között, közeli körben, egy szűk mintavétellel).
Felépíteni az üzleti modellt, megtervezni a működést.
Elkészíteni a marketing stratégiát és az indulási kampányt.