Arra gondoltam, hogy nézzünk pár megoldást arra, hogy honnan lehet manapság vevőket szerezni, ha még nem pörög a marketinged. Nehéz lenne most minden olyan megoldást felsorolni, amik közül legalább egyel biztosan tud minden vállalkozás élni. De mivel szinte minden esetben működik az online vevőszerzés, ezért ismét ez kerül előtérbe. Persze az, hogy kinek milyen megoldás fog működni, az üzletág, vállalkozás, üzletimodell, vállalkozó függő.
Fontos, hogy más megoldásokra van szükség egy B2B vállalkozás esetében és más egy B2C vállalkozásnál. De egy B2B esetben sem mindegy, hogy fiatal vállalkozóknak szeretnék értékesíteni vagy korházigazgatóknak. Ha valakinek olyan vállalkozása van, aminek a célközönsége nehezen elérhető, annak nyilván teljesen más megoldásokat kell alkalmaznia.
Biztos Ti is sokat hallottátok már a hatalmas közmondást, hogy a jó cégnek nem kell marketing, szájról szájra terjed. True story. (mondjuk itt a reklámra gondolnak ezek a nagy szakértők, csak fogalmuk sincs a marketing jelentéséről) DE! Honnan a fenéből fognak rólad tudni? Ez tényleg működik, de mire elterjed a híred éhen halsz. (és itt is vannak kivételek, ha egy 2000 fős településen te vagy az egyetlen fodrász, akkor működhet) Szóval valamit nem árt tenni, és ez az elején nem könnyű feladat, mert jellemzően:
nincs pénz
nem ismernek a piacon, nincs kialakult bizalom
Szóval ilyenkor amolyan alternatív megoldások jönnek:
az első az ismerősök: az nagyjából mindenkinek van. Nehéz ennél egyszerűbbet és gyorsabbat kitalálni. Élj a lehetőséggel! Jobb esetben ők már bíznak benned, már csak azt kell elérni, hogy tudjanak arról, hogy mivel foglalkozol. Ennél egyszerűbb pedig ma már nem is létezik. Oszd meg a Facebook profilodon, küldj pár üzenetet, emailt. Nem kell túlzásba vinni, ha nehezen megy a szereplés, nem szeretsz feltűnni, akkor sincs baj. Én pl. csak szimplán minden komment nélkül megosztom az MnT bejegyzéseit, így az ismerőseim látják, hogy mivel foglalkozunk, és többen felkerestek már.
FB CSOPORTOK: az a trend figyelhető meg, hogy egyre többen nem a Google keresőjében kutatnak akkor, amikor szükségük van pl. egy szakemberre, hanem a Facebook csoportokban kezdenek el keresgélni. !!!OLTÁRI FONTOS ÚJ TREND!!!, ami most végre Ti is meglovagolhattok és nem kell bánkódni, hogy lemaradtatok a rendszerváltásról! 😉 Csatlakozz olyan csoportokhoz, ahol jelen van a célközönséged, mutatkozz be, szólj hozzá azokhoz a bejegyzésekhez, amikhez közöd van, láttasd magadat! Egészen biztosa vagyok abban, hogy ha ezt jól csinálod, akkor tele leszel munkával.
Offline találkozók: ez igazából már régi trükk. Járj előadásokra, rendezvényekre, üzleti találkozókra! Itt lehetőséged van kapcsolatokat építeni, bemutatni azt, hogy mivel foglalkozol, miben vagy jártas, stb. Itt a személyes jelleg miatt még könnyebben alakul ki a bizalom. Ráadásul azok, akik ilyen találkozókra járnak, jellemzően még elkötelezettebbek a szakmájuk, vállalkozásuk iránt. Ez már jó ajánló.