Talán az egyik legfontosabb, mégis az egyik legelhanyagoltabb kérdés a mikrovállalkozások, főleg a kezdő vállalkozások esetében a könyvelés. A legtöbben sajnos ezt saját kárukon tapasztalják meg, ha egyáltalán az a kár feltűnik valakinek. Hiszen nem csak egy büntetés jelenthet veszteséget, hanem azok a költségek, amiket meg lehetett volna spórolni abban az esetben, ha valaki oda figyel rá, és az a valaki egyébként még azt is tudja, hogy mire kell figyelni. Kicsit nézzük meg jobban ezt a szakmát.

Ahhoz, hogy ma könyvelő lehessen valaki, lényegében egy OKJ-s képzést elegendő elvégeznie. Ahhoz, hogy önálló könyvelő legyen valaki, néhány egyéb feltétel mellett pár év szakmai gyakorlat kell. Hangsúly a gyakorlaton van, direkt nem írtam releváns tudást, mert sajnos azt már nem nézi senki. Természetesen, mint minden más szakmában, úgy itt is elképesztő méreteket ölt a kontárkodás, rengeteg olyan könyvelő van, akinek a tudása a színvonalas munkavégzésre alkalmatlan. Relatív egyszerű ebben a szakmában önálló vállalkozást indítani és annyi ügyfelet szerezni, amennyiből meg lehet éldegélni. Éppen ezért számtalan ’’könyvelővel” találkozhatunk, akik jobb híján egymás alá licitálnak árban. Így sajnos tapasztalatlan vállalkozóként könnyen előfordulhat, hogy bele esünk abba a hibába, hogy egy könnyen megfizethető könyvelőt választunk. És miért is ne tennénk, hiszen senki nem jelezte nekünk, hogy szinte stratégiai fontosságú része lesz a vállalkozásunknak, így érdemes megfelelő szakembert keresni. Sajnos itt kezdődik a probléma, hogy a könyvelőre egy szükséges külső adminisztrációs kötelezettségként tekintenek. De ez nagyon nem így van.

Munkánk során rengeteg könyvelővel kellett már együtt működnünk és sajnos az esetek többségében elképesztően alacsony színvonalú szolgáltatásokkal találkoztunk. Azt is megfigyeltük, hogy sok esetben ügyfeleink olyan kérdésekben és kötelezettségekben tájékozatlanok, amik sajnos az alkalmatlan könyvelő választására utalnak. Ennek sajnos sok esetben negatív következményei vannak, amik nem kis terhet rónak a vállalkozókra. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy saját szolgáltatásaink közé vesszük a könyvelést is, és megreformáljuk azt. Szinte bármilyen szolgáltatást nyújtunk, az valahol érinti a vállalkozás pénzügyi, vagyoni, jövedelmezőségi helyzetét. Éppen ezért elképzelhetetlennek tartjuk, hogy bármilyen tervezést hajtsunk végre anélkül, hogy ne végeztünk volna vizsgálatot a könyvelés oldaláról is. Ennek megfelelően összeszokott csapatunk része a könyvelést végző kolléga is, akihez napi szinten tudunk fordulni és be tudjuk vonni a tanácsadások, tervezések során. Ezzel válnak szolgáltatásaink teljes értékűvé, és ezzel tudunk jelentősen magasabb hozzáadott értéket biztosítani az ügyfeleink számára.

Túl azon, hogy elképesztő alapossággal dolgozunk ezen a területen, folyamatosan képezzük magunkat és szükség esetén képesek vagyunk tanácsadást igénybe venni, még felelősségbiztosítással is rendelkezünk. Hiszen számunkra az ügyfeleink vállalkozásai legalább olyan fontosak, mint a sajátunk, így semmilyen körülmények között nem szeretnénk senkit nehéz helyzetbe sodorni. Akármennyire is biztosak vagyunk a dolgunkban és felelősen végezzük a munkánkat, úgy gondoljuk, hogy a korrekt üzleti magatartás része az, hogy kihasználjuk azokat a lehetőségeket, amivel nagyobb biztonságot tudunk nyújtani a megbízóink számára.

Révész Christián

Üzleti tanácsadó

Rólam:

“21 évesen kezdtem el vállalkozni és saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy mennyire nehéz a megfelelő tudás nélkül sikeresnek lenni. Ennek hatására kezdtem el tudatosan képezni magamat, mint vállalkozó. Látva ennek eredményeit, szeretném ezt a tudást a legtöbb magyar vállalkozó számára átadni és segítséget nyújtani abban, hogy képesek legyenek elérni céljaikat. 8 éve foglalkozom gazdasági és üzleti képzésekkel, oktatással és tanácsadással.”